Jumat, 22 April 2011

Istikharah Cinta


Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi
Penuh doa

Sebut namaMu terukir merdu
tertulis dalam sajadah cinta
tetapkan pilihan sebagai teman
kekal abadi hingga akhir zaman

istikharah cinta memanggilku
memohon petunjukmu
satu nama teman setia
naluri ku berkata

di penantian luahan rasa
teguh satu pilihan
pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

Ya Allah, ampuni segala dosa dan noda yg bersarang di hati. Aku akui, khilaf ku yang lalu, memungkin aku diberikan musibah ini. Aku redha ya Allah. Kepada Mu aku berserah diri. Cukup Engkau tempat ku mengadu. Cukup kepadaMu aku meluahkan rasa. kerana tiada yg lebih aku yakin, melainkan janjiMu.

Benar aku terluka. NAmun ku mengerti..Andai ia berpunca dariku sendiri. Aku hambaMu yang lemah. Ya Allah, bantulah hambaMu ini.. Jauhkan lah aku dari segala fitnah dunia. Peliharalah aku ya Allah. JAgalah maruah ku ya Allah..

YA Allah, jangan lalaikan aku walau aku sering melalaikan Mu. jadikan aku hamba yang selalu ingat kepada Mu. Jagalah mata ini, hati ini, fikiran ini, jiwa ini, kaki ini, tangan ini, dan maruah ini dari najis-najis doasa... Ya Allah, aku bertaubat atas dosa-dosa ku... Au pohon dan mohon... agar matikan lah aku dalam keimanan.. Aju ingin bertemu dengan Mu. ya Allah, kurniakan hati yang benar sensitif dalam mencintaiMu... Kerana hati yang sensitif itu lah yang menghidupkan jiwa dan cinta ini kepadaMu..

ya Allah, aku berlindung dari fitnah dunia..
ya Allah jagalah hati insan yang memandang ku.
aku takut andai aku yg menjadi punca dosa dan maksiat...
Ya Allah, teguhkan aku dalam mencintaiMu...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar